برای خود و دیگران فکر کنیم

دیگران را دوست بداریم

برای خود و دیگران فکر کنیم

دیگران را دوست بداریم

راه حل

مردی به هنگام بازدید از یک بیمارستان روانی، از روان‌ پزشک پرسید: «شما چطور می‌فهمید که یک بیمار روانی به بستری شدن در بیمارستان نیاز دارد یا نه؟»

روانپزشک گفت: «ما وان حمام را پر از آب می‌کنیم و یک قاشق چایخوری، یک فنجان و یک سطل جلوی بیمار می‌گذاریم و از او می‌خواهیم که وان را خالی کند.»

مرد گفت: «آهان! فهمیدم. آدم عادی باید سطل را بردارد چون بزرگتر است.»

روانپزشک گفت: «نه! آدم عادی درپوش زیر آب وان را بر می‌دارد... شما می‌خواهید تختتان کنار پنجره باشد؟»

شکار آماری

سه آمارگر به شکار رفته و در کمین گوزنی قرار گرفتند. اولی به گوزن شلیک و گلوله یک متر به راست انحراف داشت. دومی شلیک کرد و گلوله یک متر به چپ انحراف داشت. نفر سوم در همین لحظه خوشحال شد و گفت: «عالی شد ما بطور میانگین به هدف زدیم!»

صبحانه بیرون خانه

در کشورمان ایران اگر کسی بخواهد بعد از خروج از خانه صبحانه بخورد چه گزینه هایی دارد؟ در صد برخورد با این گزینه ها چقدر است؟شما هم اضافه کنید:

1-کله پاچه

2-حلیم

3-آش

4-صبحانه در قهوه خانه


محدوده های سرعت آزاد

در بسیاری از بزرگراههای کشور موقعیت های مناسبی وجود دارد که با تعریض بزرگراه میتوان امکان افزایش سرعت مجاز را فراهم نمود. به هر حال این هم روشی برای بهبود و افزایش سرعت جابجایی محسوب میشود. برای مثال اگر در حد فاصل عوارضی تهران تا فرودگاه امام خمینی چند باند تردد پر سرعت احداث شود میتواند رفت و آمد به فرودگاه را تسهیل و تسریع نماید.

درسی بزرگ برای رقبای انتخاباتی

حضرت علی علیه السلام در خطبه ۹۲نهج البلاغه در پاسخ به درخواست مردم برای خلافت میفرماید:

و بدانید قطعا اگر پاسخ مثبت در این امر به شما بدهم،طبق آنچه میدانم با شما عمل خواهم کرد و به سخن هیچ گوینده و ملامتگری گوش نخواهم داد.واگر مرا رها کنید،من مانند یکی از شما خواهم بود.و شاید من شنواتر و مطیع تر از همه شما به آن کسی خواهم بود که امر زمامداری خود را به او بسپارید.و من برای شما وزیر باشم بهتر از آن است تا امیر باشم.

آیا اینکه ادعا میکنیم پیرو آن حضرت هستیم واقعیت دارد؟