برای خود و دیگران فکر کنیم

دیگران را دوست بداریم

برای خود و دیگران فکر کنیم

دیگران را دوست بداریم

پیشبینی زلزله ۲

معمولا در ایام نزدیک به تعطیلات که درصدی از مردم قصد سفر میکنند ترافیک و راهبندانهای عجیبی در جاده ها ایجاد میشود باوجود اینکه :

۱-در صد مسافرین بعید است از ۳۰درصد جمعیت بیشتر باشند.

۲-بسیاری از افراد سالمند و مریض شامل این گروه مسافر نمی شوند.

۳-هیچ الزامی در اینکه همه ایشان در زمان کوتاهی از شهر خارج شوند وجود ندارد.

۴-بسیاری از افرادی که خودرو شخصی ندارند وتحمل درد سر وسایل عمومی را ندارندبه سفر نمی روند.

۵-موقع رفتن سفر مردم خوشحال و آرام هستند.

۶-نگران وضعیت مقصد نیستند.

... بقیه را شما بگوید.

اما اگر بعد شنیدن خبر وقوع زلزله قرار باشد مثلا شهر تخلیه شود چه وضعیتی پیشبینی میشود؟

پیش بینی زلزله

با فرض اینکه بتوان زلزله را چهار روز قبل پیشبینی نمود به نظر شما:

۱-چگونه میتوان آن را به مردم گفت؟

۲-مردم باید چکار کنند؟

۳-سازمانها چه وظایفی دارند؟

۴-خسارتهاو تبعات منفی احتمالی هریک از این موارد چیست؟

ماکت های پلیس

در بسیاری از موارد شاهد هستیم پلیس راهنمایی و رانندگی برای برخورد با متخلفین و جلوگیری از تخلفات به روشهایی چون: کمین کردن در گردنه ها .سر پیچها.استقرار ماکت پلیس.استقرار ماکت خودرو پلیس.نصب چراغ گردان.نصب جعبه های خالی دوربین و غیره روی آورده است. نظر شما در این خصوص چیست؟اثر آنها در اهداف مورد نظر پلیس چیست؟اثر تربیتی آن روی مردم چگونه است؟

۱۳۷ شهرداری

مدتی است شهرداری تهران سامانه ۱۳۷ را راه اندازی نموده و به آن بسیار افتخار میکند. بدین صورت که اگر شما نقصی را در بعضی امور شهری ببینید می توانید با این سامانه تماس بگیرید و منتظر باشید که در اسرع وقت آن مشکل بر طرف شود. به این شکل میتواند سالها شما شاهد باشید مشکلی مشاهده میشود گزارش میشود و بعد در بهترین حالت در اسرع وقت برطرف میشود . آیا این کفایت میکند؟ نتیجه این روش این خواهد بود هر چه نقص بیشتر باشد دستور کار بیشتر صادر میشود و هرچه کار بیشتری صورت گیرد مستحق تشویق بیشتر خواهند بود .ولی در این وسط کی ضرر میکند؟

معادله این حالت عبارت است از:

ضرر مردم=سود سامانه ۱۳۷ وعوامل مربوطه

ولی اگر معادله را عوض کنیم چه باید بشود؟

هر گزارش نقص سبب جریمه عوامل دست اندر کار بشود انوقت داریم

ضرر مردم(وجود نقص)=ضرر سامانه ۱۳۷ وعوامل برطرف کننده نقص

سود مردم(وجود نقص کمتر از حد نصاب )=سود سامانه و عوامل دست اندر کار(پرداخت پاداش)

لازمه این کار انجام وظیفه درست عوامل شهرداری در نظارت بر وضعیت شهر و اقدام به موقع انهاست.

نظر شما چیست؟


سطح اطلاع رسانی

متاسفانه بعضا وضعیت اطلاع رسانی بگونه ای است که نه تنها باعث هدایت و راهنمایی نمی شود بلکه گمراه کننده است بدتر اینکه کسی هم به فکر اصلاح آن نیست.

مثال: بدنبال یک مرکز اداری میگشتم وقتی به آنجا رسیدم دیدم تابلوی بزرگی روی آن نوشته بانک ملی ایران و زیر آن نوشته شعبه مرکز فلان. پیش خودم گفتم اینجا که بانک ملی است پس مرکز کجاست پس از جستجو فهمیدم مرکز همانجاست و داخل آن مرکز یک شعبه بانک ملی وجود دارد شما قضاوت کنید .